Kategoriler

‘’ Buluşma Noktası’’ / “Point de rencontre”

                                                                                            ‘’ Buluşma Noktası’’

 

6.İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienalinin bu yılki teması ‘’Buluşma Noktası’’ olarak belirlenmiş, iki yılda bir gerçekleştirilen Bienal dünya ölçeğinde çok kültürlülük temelinde bir paylaşım ortamı yaratmıştır.

Çevre/Permakültür Kulübü olarak, buluşma noktasını ana sergi mekanı olan Mustafa Kemal Kültür Merkezi olarak belirledik.

Palet Kültür Sanat ve Eğitim Derneği tarafından organize edilen bienalin 2010’dan bu yana mottosu ‘’ yaratıcı yeni kuşakların oluşması için uygun iklimler yaratıyoruz’’ olmuştur. Gençler kamusal mekanda eserlerini sergileme imkanı bularak, yetişkinlerin dünyasıyla da buluşmuş oluyorlar. Küratörlüğünü akademisyen, sanat tarihçisi Fırat Arapoğlu ile birlikte çocuk küratör Sinan Ersen’in üstlendiği bienalde; Çocuklar ve gençler, içinde yaşadığımız dünya gerçeğine mercek tutmak adına birlikte araştırarak, gözlemleyerek, tartışarak ve tasarlayarak projeler üretip yöntemler ve çözümler önermişler. Başta Küresel sorunlar( çevre sorunları, savaşlar, barış ve özgürlükler, teknoloji v.b), bölgesel farklılıklar, kentsel problemler, ekonomik sıkıntılar, pandeminin getirdikleri ve götürdüklerine odaklanmışlar.

Öğrencimiz Duru’nun İstanbul Fuat Sezgin Bilim ve Sanat Merkezinde arkadaşı Zeynep ile birlikte yaptığı ‘’Dünyanın Kaçışı’’ adlı eser sergilenmiş ve büyük ilgi görmektedir. Çocukların ve gençlerin yaratıcılıkları, farklı bakış açıları insanı şaşırtmakla kalmıyor, hayranlığını kat be kat artırıyor.

Çevre/Permakültür Kulübü öğrencilerimiz, eserleri büyük ilgi ve dikkatle inceledi, fotoğrafladı ve notlar aldılar. Aynı anda sergiyi gezen ilkokul öğrencileri ile söyleşi gerçekleştirerek onlarla eserler hakkında görüş alışverişi yaptılar. Yaşanabilir bir dünya için okulumuzda yaptıkları çalışmaları ve deneyimleri paylaştılar.

 

Öğrencilerimiz Bienal sergilerini gezerek;  Eğitim ve Sanatın birbirini tamamlayan dallar olduğunu ve sanatın her yaştan birey için ortak bir dil oluşturduğunu gözlemlediler.

Yaşadığımız dünyanın sorunlarına dikkat çekmek için sanatın ne kadar önemli bir etki yarattığını  deneyimlemiş oldular.

Çocuklar ve Gençler el ele vererek, temiz bir dünya için çalışıyorlar, geleceklerine sahip çıkıyorlar…

 

 

                                                                                   “Point de rencontre”                                            

Cette année, la 6ème Biennale des enfants et de la jeunesse avait pour thème “Point de rencontre”. Cet événement, organisé tous les deux ans, se déroule dans un cadre multiculturel. En tant que club Environnement, nous avons choisi le centre culturel Mustafa Kemal comme lieu d’exposition principal.

 

L’équipe de la Biennale, organisée par l’association Palet pour l’éducation, l’art et la culture depuis 2010, s’est donné pour slogan “Encourageons les générations créatives”. Les jeunes trouvent ainsi l’opportunité d’exposer leurs travaux dans un lieu public et entrent ainsi dans le monde des adultes. 

 

L’universitaire et historien de l’art, Fırat Arapoğlu, et notre jeune curateur Sinan Ersen se sont chargés du commissariat d’exposition. Enfants et adolescent(e)s se sont concerté(e)s pour mettre en place des projets et proposer des solutions à des problèmes concrets du monde d’aujourd’hui. Ils se sont principalement concentrés sur les problèmes environnementaux, les guerres, la paix et les libertés, la technologie, etc., les disparités régionales, les problèmes urbains, les problèmes économiques et sur les conséquences de la pandémie. 

 

Notre élève Duru, et son amie Zeynep du centre culturel d’Istanbul Fuat Sezgin, ont capté l’attention du public avec leur œuvre “S’évader du monde”. Grâce à leur regard neuf, la créativité des jeunes ne cesse de nous surprendre et de nous impressionner. 

 

Les élèves du club Environnement ont visité l’exposition, fait des photos et pris des notes sur les différentes œuvres exposées. Chacun(e) a ensuite partagé ses impressions dans le cadre d’une discussion organisée avec des élèves de primaire. Ils ont également parlé des activités en permaculture développées au sein de l’école pour participer à la mise en place de modes de vie plus durables.

 

En visitant les expositions de la Biennale, les élèves ont compris combien l’éducation et l’art étaient profondément complémentaires. L’art permet, à chaque âge, de créer son propre langage et c’est un médium inégalé pour alerter sur les problèmes contemporains. 

Nos enfants et nos jeunes s’entraident et travaillent à construire un monde plus viable, et à assurer leur avenir…