Kategoriler

Çevre Kulübü Atatürk Arboretumunda / Le club Environnement en visite à Atatürk Arboretumu

Çevre/Sürdürülebilir Yaşam Kulübü öğrencileri öğretmenleri eşliğinde, Atatürk Arboretumuna bir uygulama gezisine katılmışlardır.

1949 yılında 38 hektarlık bir alanda İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hayrettin Kayacık’ın önerisi ile İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi ve Orman Genel Müdürlüğünün iş birliği ile kurulan Atatürk Arboretumunun, bu gün kapladığı alan 296 hektar kadarmış.Dünyanın değişik bölgelerinden getirilen birbirinden farklı 2000 bitki çeşidine ev sahipliği yapmaktadır. Burada, Ülkemizde doğal olarak yetişen bitkiler ve ağaçlar yer aldığı gibi ülkemizde yetişmeyen, egzotik bitkiler,ağaçlar da yer almaktadır. Bunların arasında   ülkemizde yetişen Meşe ağaçları geniş yer tutarken, Lübnan Meşesi, Japon Akça ağacı, Amerikan bataklık Sevisi, Kuzey Amerika Sekoya ağacı, Huş ağacı, Avrupa’da yetişen bir çok çam türünü de görmekteyiz. Bunların arasında Ladinler, Konik Çamlar ilgi çekiciydi.

Bu kadar çok çeşidin yetişebilmesini var olan ve yaratılan Mikroklima koşulları sağlamaktadır.Öğrenciler, Arboretumda baharın gelişiyle birlikte  otsu ve odunsu bitkilerde gerçekleşen değişimleri gözlemişlerdir. Özelikle Japon Akça ağacının mendili andıran çiçekleri ve Amerikan bataklık Servisinin suyun dışına çıkan kökleri ve bu köklerin havadaki azotu bağlayabilmesi büyük dikkatle incelenmiştir. Ayrıca Arboretumun kurallarından biri olan yere düşmüş kozalak, tohum ve yaprakların toplanmaması; komposta, filize dönüşmeleri, veya topraktaki canlılar tarafından tüketilmeleri doğaldaki döngüye güzel bir örnek oluşturmuştur.

Her ağacın yanındaki orjinine ve özelliklerine ait bilgiler, öğrencilerin ağacı tanımalarını kolaylaştırmıştır. Rengarenk kır çiçeklerini ve ağaçların sürgünlerini dikkatle incelemişlerdir. Göl kenarında kaplumbağaları, ördekler ve kuğuları sevgiyle izlemişlerdir. Ağaçların arasındaki patikalardan tırmanarak küçük bir trekking keyfi yaşamışlardır.

Bu gezi ile öğrenciler, hem Kara hem de  Tatlı su Ekosisteminin işleyişini ve barındırdıkları canlıları gözlemlemişlerdir. Doğada gözlem yaparak öğrenmenin mutluluğunu duymuşlardır.

Doğanın uyanışını ve bu uyanışın insan üzerindeki olumlu etkisini hissetmişlerdir.


 Les élèves du club Environnement se sont rendus au jardin botanique Atatürk Arboretumu avec leur professeure. Construit en 1949 à l’initiative du Prof. Dr. Hayrettin Kayacık, membre de la faculté de foresterie de l’Université d’Istanbul, en collaboration avec la Direction générale des forêts, il s’étendait sur 38 hectares lors de sa création et s’est peu à peu agrandi pour recouvrir désormais près de 296 hectares. Le jardin rassemble près de 2000 espèces de plantes issues du monde entier. Il présente des plantes que l’on peut trouver en Turquie, comme différentes espèces de chênes très représentés, mais également des plantes et des arbres exotiques, comme le chêne du Liban, l’érable palmé du Japon, le cyprès chauve d’Amérique, le séquoïa d’Amérique du Nord, le bouleau et toute sorte de pins poussant en Europe. Les épicéas et les sapins ont particulièrement attiré notre attention.

C’est le microclimat du jardin qui permet la culture de toutes ces différentes plantes. Les élèves ont pu observé les changements qui s’opèrent chez les herbacés et les ligneux avec l’arrivée du printemps, et notamment les fleurs de l’érable palmé, qui rappellent l’arbre aux mouchoirs, et les racines aériennes du cyprès chauve, capables d’absorber l’azote. L’une des règles d’or du jardin botanique est de ne ramasser ni feuille, ni graine, ni pomme de pain afin que puisse se constituer un composte naturel, que les graines germent ou qu’ils soient consommés par d’autres êtres vivants. Un bel exemple du cycle de la vie !

Les informations données sur l’origine et les spécificités des plantes ont permi aux élèves de mieux connaître les espèces présentées. Ils ont observé avec attention boutures et fleurs sauvages multicolores et ont admiré les tortues, canards et les cygnes aux bords du lac. Ils ont goûté au plaisir de la randonnée en se promenant à travers bois. Grâce à cette sortie, nos élèves ont observé le fonctionnement des écosystèmes terrestres et d’eau douce ainsi que les espèces qu’ils abritent. L’éveil de la nature est un merveilleux éveil des sens !