Kategoriler

Erenköy Işık Lisesinde l. Coğrafya Çalıştayı / Symposium de géographie du lycée Işık d’Erenköy

Çevre /Sürdürülebilir Yaşam Kulübü öğrencileri, Burcu, Aslı ve Barış Erenköy Işık Lisesi, Erenköy Işık Fen Lisesinin  gerçekleştirdikleri “Sürdürülebilir Tarım” temalı I. Coğrafya Çalıştayına öğretmenleri eşliğinde katılmışlardır. 20 okulun katıldığı Çalıştayda Torlak Çiftliği ( İzmir Seferihisar) kurucusu Armağan Portakal “İlham alıyorsam, ilham vermeliyim” sözü ile kendi çalışmalarından yola çıkarak, tarımın toprağın insan hayatındaki önemini, doğal tohumun sağlıklı ürün tüketebilmenin temel koşulu olduğunu anlatmıştır. Toprağın, tarım ve hayvancılık için vazgeçilmez bir değer olduğunu vurgulamıştır,

Permakültür Eğitmeni Taner Aksel, temiz hava,temiz su,temiz toprak,temiz gıdanın insan yaşamındaki yerini, Küresel iklim değişikliği ile insan faaliyetleri arasındaki ilişkileri öğrencilere sorular sorarak ortaya koymuştur. Ekolojik Ayak izi ve Biyokapasite kavramlarını açıklamıştır. Dünyanın geleceği için küçük,büyük her bireyin sorumluluk yüklenmesinin sürdürülebilirlik açısından önemini örnekleri ile açıklamıştır.

Daha sonra öğrenciler,her okuldan birer öğrenci olacak şekilde;

1.Tohum türleri komitesi,

2.İklim değişimi ve tarım komitesi,

3.Sürdürülebilir tarım yöntemleri komitesi

4.Sürdürülebilir hayvancılık komitesi masalarında çalışmalar yapmışlardır.

Bu çalışmalar sırasında gerektiğinde öğretmenlerinden yardım alabilmişlerdir. İki oturum halinde iki saat süren çalışmalar,sorunlar ve çözüm önerileri şeklinde grup sözcüleri tarafından tüm katılımcılara sunum yapılmıştır.

Bu Çalıştay öğrencilerimize okulumuzda sürdürdükleri çalışmaları ve korudukları tohumları komitedeki arkadaşları ile paylaşma fırsatı sağlamıştır. Sürdürülebilir tarım, hayvancılık, tohum, iklim değişimi gibi konular ve yeni kavramlar üzerinde derinlemesine düşünme fırsatı sağlamıştır.


Burcu, Aslı et Barış, membres du club Environnement, ont participé au premier symposium de Géographie intitulé « Agriculture durable » organisé par le lycée Işık Fen d’Erenköy en compagnie de leur professeure.

«J’ai de l’inspiration, je me dois de la transmettre», a déclaré Armağan Portakal, propriétaire de la ferme Torlak (İzmir Seferihisar), en guise d’introduction aux élèves des vingt écoles venus participer. Il leur a parlé de l’importance de la terre et de l’agriculture et a expliqué que l’utilisation de semences naturelles était une condition sine qua non à une production maraîchère saine. « La terre, l’agriculture et l’élevage sont absolument indispensables » a-t-il insisté.

Taner Aksel, professeur de permaculture, a quant à lui rappelé l’importance de préserver un environnement sain (produits de consommation courante, terres, réser        ves d’eau, l’air) ainsi que l’impact des activités humaines sur le réchauffement climatique. Il a expliqué aux élèves le sens des concepts d’empreinte écologique et de biocapacité. «Nous avons tous une responsabilité à notre échelle dans l’avenir de la planète» a-t-il dit en s’appuyant sur des exemples de comportements durables.                                                                                                                                                                                                                                                                        Les élèves de toutes les écoles se sont ensuite mélangés pour constituer différents comités :

  1. Diversité des semences
  2. Changement climatique et agriculture
  3. Techniques d’agriculture durable
  4. Élevage durable

Leurs professeurs ont supervisé le travail des différents groupes étalés sur deux séances de deux heures. Les porte-paroles des groupes ont ensuite présenté leurs résultats, problématiques soulevées et propositions de solutions aux autres participants. Nos élèves ont ainsi eu l’occasion de partager leurs expériences en permaculture et en conservation de semences avec leurs camarades.

Grâce à ce symposium, les élèves ont pu approfondir leurs connaissances en agriculture durable, en élevage, sur les semences durables, sur le changement climatique et ont pris connaissance de nouveaux concepts.