Kategoriler

Hotaru doğal tarım bahçesinde keşifler / Découvertes dans le jardin naturel d’Hotaru

Saint Michel Lisesi Çevre/Sürdürülebilir Yaşam Kulübü ile  Notre Dame de Sion Çevre/ Sürdürülebilir Yaşam Kulübü öğrencileri öğretmenleri eşliğinde İstanbul Beykoz’da yer alan Hotaru (ateşböceği) Bahçesinde tarım çalışmaları gerçekleştirmişlerdir.

Öncelikle bahçenin kurucularından Satoru Nakano Japonya’da uygulanan son yıllarda büyük kabul gören doğal tarımı ve uygulama metotlarını anlattı. İnteraktif olarak açık alanda gerçekleşen bu derste, toprağın canlı olduğunu,bir gücü olduğunu hiç bir gübre kullanılmadan sadece iyi tohum kullanarak çok sağlıklı, besleyici ürünler elde edildiğini öğrenmiş olduk.Daha sonra hep birlikte uygulama alanı olan Hotaru bahçesini içindeki tanıdığımız ve yeni keşfettiğimiz ürünleri tanıya tanıya dolaştık.

Öğrencilerimiz tohumluk bırakılan ürünleri toplarken bir yandan da toplanmış ürünlerin sırıklarını sökerek hangi ürünleri nasıl geliştiğini, tohumluk ürünlerin uzun süre toprakta bekletildiğini yerinde deneyimlemişlerdir. Ayrıca doğal tarım yapan insanların aynı zamanda doğal yaşamı benimsemiş, tüm canlıların varlığını kabul eden onlara saygı gösteren ve paylaşımı ön plana alan insanlar olduklarını görmüşlerdir. Bizler için eğitici, öğretici ve keşif dolu bir gündü.


Les clubs environnement des lycées Saint-Michel et Notre-Dame de Sion se sont rendus, en compagnie de leurs professeures, au parc de Hotaru (luciole) pour des activités en agriculture biologique.

Satoru Nakano, un des fondateurs du parc, a présenté le type d’agriculture et les techniques les plus largement utilisées ces dernières années au Japon. Tout au long de cette activité en plein air, nous avons appris qu’il était possible d’obtenir de très bons produits sans utiliser de terreau, simplement en choisissant les bonnes graines.

Nous avons ensuite fait une visite du jardin : nous avons pu identifier un certain nombre de plantes mais nous en avons aussi découvert d’autres. Tout récupérant les pousses et en récoltant les graines, les élèves ont observé le développement des semences et combien la pousse de certaines peuvent être longues. Ils/elles ont aussi vu combien les personnes impliquées dans l’agriculture écologique adoptent un mode de vie sain, en accord avec tous les êtres vivants et mettent en avant des idéaux de partage.

C’était une belle journée très enrichissante !