Kategoriler

SONBAHARDA HASAT/RECOLTE D’AUTOMNE

                                                               SONBAHARDA HASAT

Yüz yüze eğitimin başlamasıyla birlikte Çevre/Permakültür Kulüp öğrencilerimiz okuldaki çalışmalarına hızla devam ediyorlar.

Sonbaharın gelişiyle birlikte permakültür bahçemizdeki ürünlerimizi hasat ettik.

Hasat; olgunlaşan ürünlerin toplanması,ürünün kaldırılması,ekim biçim anlamına geliyor.

Tarım ürünlerinin çeşidine göre her mevsim hasat yapılırken, sonbaharda çeşitli ürünlerin  hasadı yapıldığından Sonbahar hasat mevsimi olarak kabul edilmiştir.Bu mevsimde hasat yapılırken Anadolu’nun birçok bölgesinde şenlikler gerçekleştirilir.

Bizler de bu kadim Anadolu geleneğini yaşatarak her sonbaharda permakültür bahçemizde ortak çalışmalar yürüttüğümüz okulları da davet ederek bir hasat şenliği düzenlerdik, öğrenciler birlikte sebzeleri toplar,ayırır ve bölüşürlerdi. Ancak pandemi dolayısıyla geçen yıl öğrencisiz sesiz hasat adını verdiğimiz bir hasat gerçekleştirmiştik.

Pandemi koşularının devam etmesi nedeniyle, misafir davet edemesek de bu yıl öğrencilerimiz şenlik havasında neşeli ve mutlu bir şekilde hasat yaptılar. Bahçede çalışmanın mutluluğu gözlerinden okunuyordu. Hasat sırasında nelere dikkat etmeleri gerektiği tekrar hatırlatıldı; toplanacak sebzelere ve meyvelere hasar vermeden, nazikçe dalından çevirerek koparmalı veya bahçe makasıyla yine dala zarar vermeden kesmelidirler. Hepsi büyük dikkat ve hassasiyet çalıştılar. 

Aromatik bitkilerin hasadı da yine aynı şekilde dikkatle ve özenle yapıldı. Adaçayı, nane, kekik ve levantin hem taze iken hem de kurutularak yemeklerde ve çay olarak tüketilmektedir.

Daha sonra topladıkları ürünleri aralarında bölüşerek evlerine götürüp aileleriyle paylaşarak, doğal tarımın teşvik edilmesine katkı sağlamış olacaklardır.

Ürünlerimizin canlı, sağlıklı ve çok verimli olmasını, ekim alanımızın toprağını kendi yaptığımız kompostla zenginleştirmiş olmamız sağlıyordu.

Öğrencilerimiz bu etkinlik ile; birlikte çalışmayı, iş bölümü yapmayı, zamanı doğru kullanmayı deneyimlerken, doğal ürün yetiştirmenin buna bağlı olarak sağlıklı beslenmenin mümkün olabileceğinin farkına varırlar.

 

 

                                                     RECOLTE D’AUTOMNE                                                   

Avec le retour de l’enseignement en présentiel, le Club Environnement reprend du service !

Avec l’arrivée de l’automne, nous avons récolté les produits dans notre jardin en permaculture. La récolte est un moment où l’on collecte les produits arrivés à maturation. Elle peut se faire à différentes saisons selon le type de produits récoltés, mais l’automne reste un moment privilégié. Au cours de cette saison, des festivals sont organisés dans de nombreuses régions d’Anatolie.

Pour honorer cette tradition, nous organisions un festival de la récolte chaque automne en invitant les écoles avec lesquelles nous avions collaboré dans notre jardin de permaculture, et où les élèves avaient travaillé ensemble à rassembler et trier les légumes avant de les partager. L’an dernier, en raison de la pandémie, nous avons fait une récolte dite “silencieuse”,  sans nos élèves.

Bien que nous ne puissions toujours pas recevoir d’invités pour cause de pandémie, nos élèves ont fait la récolte avec enthousiasme. On pouvait lire la joie dans leur regard. Nous leur avons rappelé les principales règles de la récolte : afin de ne pas abîmer les branches, il faut cueillir les légumes et les fruits en les tournant pour les décrocher délicatement de la plante ou utiliser un sécateur. Nos jardiniers en herbe ont tous respecté les consignes à la lettre.

C’est avec le même soin et la même attention qu’ils ont effectué la récolte des plantes aromatiques : la sauge, la menthe, le thym et la lavande qui se consomment aussi bien frais que séchés dans les repas et en tisane.

En ramenant tous ces produits à la maison, ils contribueront à la promotion de l’agriculture biologique. Nous avons enrichi la terre de notre jardin grâce à notre compost permettant ainsi de produire des fruits et des légumes sains.

Avec cette activité, nos élèves expérimentent le travail collectif, la division du travail et la temporalité du travail de la terre. Ils découvrent aussi qu’il est possible de cultiver des produits naturels et de manger sainement.